De Loenermarkruiters

Allereerst willen we je van harte welkom heten op de website van onze paardensportvereniging.
Hier lees je over het reilen en zeilen binnen en rond onze vereniging.

Vergaderingen en klusdagen

Ledenvergaderingen
Tweemaal per jaar vindt er een ledenvergadering plaats.
De Algemene Ledenvergadering vindt plaats in maart en de Najaarsvergadering vindt plaats in oktober. Tijdens deze vergaderingen worden diverse onderwerpen besproken die van belang zijn voor de vereniging (o.a. financiën, de lessen en overige activiteiten) en de aanwezigheid van de leden en hun input wordt zeer op prijs gesteld.

Klusdagen
Al decennia lang mag de vereniging gebruik maken van het terrein van de heer Van Oorspronk. Wij zijn verantwoordelijk voor het onderhouden van het deel van het terrein dat wij in bruikleen hebben. Gedurende het kalenderjaar worden er een aantal klusdagen georganiseerd om onderhoud aan het terrein uit te voeren. Elk lid is verplicht minimaal één keer per kalenderjaar deel te nemen aan een klusdag. Het is ook mogelijk om de klusdag af te kopen, je betaalt dan een afkoopsom van €35,00.

Activiteiten

De evenementen commissie organiseert diverse activiteiten en evenementen, te denken aan; proefjes- en parcourtjesdag, ponykamp, Sinterkerstviering, clubkampioenschap en diverse dressuur- en springclinics. De leden worden van iedere activiteit en bijbehorende informatie op de hoogte gesteld via LMR groepsapp en/of e-mail.

Wedstrijden
In 2023 hebben wij voor de laatste keer ons Concours Hippique op de Schaapsweide in natuurgebied De Loenermark georganiseerd. Na vele jaren is hier een einde aangekomen.

Vanaf het voorjaar 2024 zullen wij een aantal dressuurwedstrijden organiseren op ons eigen clubterrein in samenwerking met onze buren, de familie Lochs. De organisatie van deze wedstrijden ligt in handen van de concourscommissie.

Uiteraard zijn wij niet in staat deze wedstrijden te organiseren zonder hulp van vrijwilligers op diverse fronten (o.a. catering, sponsorwerving, schrijvers, wedstrijdsecretariaat en terreinopbouw). De leden worden benaderd om rond en tijdens de wedstrijden hun steentje bij te dragen.

Clubkampioenschappen
Traditiegetrouw vinden onze clubkampioenschappen plaats tijdens het laatste weekend van september. De leden rijden een dressuurproef en een springparcours op ons clubterrein aan de Horstweg. Deelnemers rijden ieder op hun eigen niveau. Om voor de titel “Clubkampioen” in aanmerking te komen moeten alle twee de onderdelen verreden worden.

Bekijk de agenda >

De lessen en gebruik rijbak

Bij de club kun je deelnemen aan zowel dressuur- als springlessen. Daarnaast wordt elk jaar, bij voldoende animo, tegen vergoeding een aantal dressuurgastlessen aangeboden. De leden worden hier via e-mail over geïnformeerd.

Bekijk de lestijden >

Buiten de lestijden om mogen leden gebruik maken van de buitenbak om te trainen of om privéles te nemen. Na gebruik van de buitenbak (ook na de clublessen) dient de eventuele mest op de bestrating en in de buitenbak te worden opgeruimd. De hoefslag dient geslepen te worden met de hoefslagkantploeg en de hekken moeten gesloten achtergelaten worden.

Verder hanteren wij een zomer- en winterstop bij de vereniging en in deze periode worden er geen clublessen gegeven. De data voor de zomer- en winterstop  wordt vastgesteld tijdens de ledenvergadering en de exacte data wordt gecommuniceerd aan de leden in de LMR groepsapp en per e-mail.

Het bestuur

Heeft u vragen dan horen wij dit graag, onderstaande personen van het bestuur staan u graag te woord!

Ad intrim – voorzitter (vacature)
Wilma Reusken
06-51203029
wreuskenklaver@gmail.com

Penningmeester
Jolande van Erkel
06-20228316

Secretaris
Wendy Hamer

Lid
Arend Jan Hammink
arendjan@hammink.org

Wilbert Havekes
06-20228316
w.havekes2@chello.nl

Wil je gebruik maken van de buitenbak of meerijden in één van de clublessen?